Varje ledig stund utnyttjas för fullt nu för tiden 🙂 Solen har verkligen gett mig en rejäl spark i baken och nu kan jag knappast sitta still ett par minuter…. [Fortsätt läsa]
Kategori: träning
Igår var vi hos Arken Uppsala och hade freestyleuppvisningar under lunch/eftermiddagen mellan 12 och 15. Med mig följde Oskar, Charlie och Magic och vi dansade glatt på allihopa trots förkylda… [Fortsätt läsa]
Nu fick jag äntligen se resultatet av inspelningen med Oskar och Magic till vinjetten i programmet ”Huset fullt av hundar” och är SKITNÖJD! Det ser verkligen jättebra ut 😀 Där… [Fortsätt läsa]
Idag startade vi upp nya mycket goda vanor inför den kommande tävlingssäsongen med att åka till Uppsala hundsim med Oskar och Charlie, få en ordentlig genomgång av en certifierad hundfysioterapeut … [Fortsätt läsa]
Idag har jag filmat när jag och Magic tränar fotposition med hjälp av en bok han står på med framtassarna. Magic har utvecklat en tendens att komma in snett i… [Fortsätt läsa]
Jag har bestämt mig. I år ska hundarna bli i toppform till tävlingssäsongen i sommar/höst. Eller i alla fall något sånär 😉 Nu när körkortet kommer in i bilden snart… [Fortsätt läsa]
Jag har bestämt mig att inte anmäla till lydnadstävling innan jag börjar se ett slut på vintern. Varför ska man stressa? Jag har extremt dåligt med träningsplatser där jag bor… [Fortsätt läsa]
Eftersom tävlingsåret i princip är avslutat förutom lite freestyle i slutet av november och på Stockholm Hundmässa har jag sammanställt hundarnas mål för 2011. Visst finns många som tycker att… [Fortsätt läsa]
Jag har knappt hunnit med något bloggande i helgen då min bästa vän har bott här i några dagar och dagarna har varit fyllda med allt ifrån tv-spelmässor, Halloweenfirande och… [Fortsätt läsa]
Idag lät jag Magic ha helt fria aussie-röj tyglar på träningen och gissa om han blev lycklig. Efter varje skick till rutan sprang han typ en miljard varv runt hela… [Fortsätt läsa]